Edukacinis žaidimas „Skrydis per Atlantą“ pristatytas pasauliniame „WSA Global Congress 2020“ kongrese

„World Summit Awards“ (WSA) konkursas – pasaulinė iniciatyva jau eilę metų sukviečianti pasaulio bendruomenę kalbėti ir diskutuoti svarbiausiais inovatyvių skaitmeninių sprendimų klausimais bei išrinkti reikšmingiausius pasiekimus skirtingose srityse. Konkurso tikslas – atrasti ir skleisti geriausias pasaulyje skaitmenines inovacijas, prisidedančias prie Jungtinių Tautų iškeltų darnaus vystymosi tikslų. Lietuvos nacionalinė atranka į šiuos pasaulinius apdovanojimus vyksta skaitmeninių inovacijų konkurso „Naujasis knygnešys“, kurį organizuoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas ir Ryšių reguliavimo tarnyba, metu.

2020 metais vykęs pasaulinis konkursas sulaukė ypač didelio dėmesio, kadangi inovatyvių skaitmeninių sprendimų svarba išaugo pasaulį sukausčius pasaulinei Covid-19 pandemijai. Skirtingos pasaulio šalys siuntė savo nacionalinėse atrankose atrinktus geriausius skaitmeninius sprendimus. Daugiau nei 8000 nominantų buvo pateikti Didžiosios WSA konkurso žiuri ekspertams, kurie išrinko laimėtojus – po 5 geriausius skaitmeninius sprendimus 8 konkurso kategorijose. Į šį prestižinį 40-ies laimėtojų sąrašą kategorijoje „Kultūra ir turizmas“ pateko vienintelis skaitmeninis sprendimas iš Lietuvos – Vytauto Didžiojo karo muziejaus bei Kauno technologijos universiteto jungtinės komandos sukurtas žaidimas „Skrydis per Atlantą“. Tai edukacinis sprendimas interaktyvia ir šiuolaikiška forma supažindinantis žaidėjus su legendiniu Stepono Dariaus ir Stasio Girėno 1933 m. skrydžiu, Vytauto Didžiojo karo muziejuje saugomomis skrydį pristatančiomis muziejinėmis vertybėmis („Lituanica“ lėktuvo nuolaužmis, asmeniniais pilotų daiktais ir kt.) bei visa ekspozicija. Žaidime panaudotos technologijos – papildyta realybė, lėktuvo modeliavimas, 3D fotografavimas ir kita – sukūrė išskirtinį produktą, istorine, technine ir dizaino prasme konkurencingą pasaulio rinkoje bei įkvepiantį kitas pasaulio kultūros paveldą saugančias įstaigas rinktis perspektyvų istoriją ar tautos paveldą pristatymo būdą. Pirmą kartą šio konkurso, organizuojamo jau 18 metų, istorijoje Lietuvos sprendimas užlipo ant pasaulinės apdovanojimų pakylos kategorijoje „Kultūra ir turizmas“.

Tad 2020 m. WSA konkurse nugalėjęs sprendimas „Skrydis per Atlantą“ įgijo galimybę dalyvauti 2021 m. kovo 22 –24 d. „WSA Glogal Congress / Connect 4 Impact“ WSA Pasauliniame kongrese, vyksiančiame Vienoje (Austrija). Šį kartą šis didžiulis renginys, suburiantis socialinių skaitmeninių inovacijų kūrėjus ir vizionierius iš visų pasaulio kampelių, vyko virtualiai. Kongreso metu nugalėtojai pristatė savo sprendimus, susitiko su tarptautiniais ekspertais ir mentoriais, dalyvavo mokymuose. Visus 40 sprendimų pristatė 26 pasaulio šalių atstovai. Iš šių sprendimų skirtingose kategorijose buvo renkami išskirtiniai WSA Pasaulinio kongreso skaitmeniniai kūriniai ir apdovanoti iškilmingos nuotolinės nugalėtojų pagerbimo ceremonijos metu.

Virtualiame renginyje dalyvavę muziejaus ir universiteto atstovai tikino, jog tai išskirtis renginys, leidęs ne tik susipažinti su viso pasaulio išskirtiniais kūrėjais bei jų skaitmeniniais sprendimais, bet ir išklausyti įvairius mokymus bei paskaitas aktualiomis šių dienų temomis. O didžiausias šio renginio privalumas – pristatyti savo šalį, organizaciją ir, svarbiausia, mažą dalelytę šalies istorijos, kuria galima didžiuotis, pasaulinei auditorijai.  

Lietuvaičių sprendimas „Skrydis per Atlantą“ kategorijoje „Kultūra ir turizmas“ buvo pristatytas kartu su meksikiečių integralia scenos menų platforma „LOOP Mirrors of time LRCT Live Remote Creation Theatre“, izraeliečių kelionių programėle „Travaxy Accessible Travel Solutions“, čiliečių kelionių platforma žmonėms su specialiais poreikiais „Wheel The World“ bei estų žemėlapių programelės plaftorma „Navicup Audio Guide“. Šioje kategorijoje WSA Pasaulinio kongreso komisija pastebėjo platformą žmonėms su specialiais poreikiais „Wheel The World“ ir apdovanojo Čilės atstovus už prasmingą ir orginalų sprendimą.

Vytauto Didžiojo karo muziejaus atstovai nuoširdžiai dėkoja KTU IF dėstytojams ir studentams bei „VRLab“ komandai už šaunų pristatymą renginio metu, techninę pagalbą ir visokiariopą bendradarbiavimą.

Pasaulinio skaitmeninių inovacijų konkurso WSA atrankos procesas:

•  Nacionalinės atrankos etapas: kiekviena valstybė išrenka savo geriausius sprendimus – iki 8 laimėtojų po vieną kiekvienoje iš 8 konkurso kategorijų. Lietuvos nacionalinės atrankos konkurse „Naujasis knygnešys“ projektų atranka vyksta pagal tas pačias taisykles ir atrankos kriterijus, kaip ir WSA. Šalies nacionalinis ekspertas nominuoja nacionalinio konkurso nugalėtojus pasauliniam konkursui.

•  WSA Interneto žiuri etapas: jo metu ekspertai iš įvairių pasaulio valstybių nuotoliniu būdu įvertina ir kiekvienoje iš 8 konkurso kategorijų atrenka po 15–20 finalistų.

• WSA Didžiosios žiuri  etapas:  WSA Didžiosios žiuri nariai – 30 pripažintų ekspertų, atstovaujančių visiems pasaulio regionams, atidžiai įvertina visus finalistus ir skaidraus, atviro ir demokratiško proceso metu išrenka nugalėtojų 40-tuką – po 5 sprendimus 8 konkurso kategorijose, kurie tampa atitinkamų metų WSA laimėtojais.