Interaktyvus edukacinis žaidimas „Lietuvos nepriklausomybės kovos“ nemokamai pasiekiamas „Google Play“ platformoje
Vytauto Didžiojo karo muziejus, minėdamas Lietuvos nepriklausomybės kovų 100-metį, visuomenei pristatė interaktyvų edukacinį žaidimą „Lietuvos nepriklausomybės kovos“. Žaidimo idėja – naudojantis moderniais bei aktyvų pažinimą skatinančiais žaidybiniais metodais supažindinti visuomenę su Lietuvos Nepriklausomybės kovų (1919–1920 m.) istorija ir ugdyti sąmoningus, pilietiškus ir Lietuvos istoriją žinančius jaunuosius piliečius – tapo įdomiu ir inovatyviu sprendimu, finansuotu Lietuvos kultūros tarybos lėšomis. Prieš daugiau nei metus įgyvendintas projektas „Interaktyvi edukacinė programa „Per žaidimą į pažinimą: Lietuvos nepriklausomybės kovos“ buvo sukurtas jungtinės muziejininkų, Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto bei „VRLab“ komandos ir susilaukė nemažo jaunimo susidomėjimo.
„Sukūrus žaidimą „Lietuvos nepriklausomybės kovos“, skirtą tokiems išmaniesiems įrenginiams kaip planšetiniai kompiuteriai arba mobilieji telefonai, jį labai pamėgo jaunieji muziejaus lankytojai. Edukacinėse programose, muziejaus renginiuose, mugėse ar festivaliuose pristatomas skaitmeninis kūrinys – tai dar vienas mūsų žingsnis plečiant edukacinių paslaugų pasirinkimo spektrą. Visada norime muziejaus lankytojams pristatyti ne tik aktualias Lietuvos karybos istorijos temas, bet ir perteikti jas naudojant modernias bei įtraukias formas. Džiaugiamės, kad praeitais metais sėkmingai debiutavome pasauliniame skaitmeninių sprendimų konkurse „World Summit Awards 2020 (WSA) ir su žaidimų programėle „Skrydis per Atlantą“ patekome tarp 40-ies geriausių pasaulinių skaitmeninių sprendimų. Pastarasis žaidimas, supažindinantis su žymiuoju 1933 m. Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžiu per Atlanto vandenyną, paskatino kurti ir kitus tokio pobūdžio skaitmeninius žaidimus bei juos nemokamai viešinti „Google Play“ parduotuvėje. Todėl nuo šiandien interaktyvus edukacinis žaidimas „Lietuvos nepriklausomybės kovos“ gali būti išbandomas ne tik Vytauto Didžiojo karo muziejuje, bet ir jūsų išmaniuosiuose įrenginiuose su Android operacine sistema. Kviečiame jį parsisiųsti ir sužaisti.“, – teigia Edukacijos skyriaus vedėja Erika Kisieliūtė.
Žaidimo programėlė žaidėjus nukels į nuožmias bei svarbias prieš šimtmetį vykusias Lietuvos kariuomenės kovas su bolševikais, bermontininkais ir Lenkijos kariuomene bei leis suprasti, kad Lietuvos kelias apginant nepriklausomybę buvo sunkus ir ilgas. Žaidimo Meniu skiltyje kiekvienas galės surasti savo mėgstamas temas ir jas perteikiančias formas. Smalsiausieji turės progą apžvelgti kovų eigą, naudojantis išmaniąja Laiko juosta, parodančia fronto linijų padėtį, puolimo kryptis bei tikslią informaciją apie kiekvieną mėnesį įvykusį mūšį ar įvykį. O žaidime integruota Kario atmintinė leis išsamiau pažinti naudotą karinę techniką, reikšmingas to laikotarpio asmenybes bei pirmąsias kovų aukas. Specialiai sukurtoje 3D aplinkoje žaidėjai galės apžiūrėti pristatomo laikotarpio karinės technikos parką: šarvuočius, lėktuvus ir kitą karinę techniką. O viena iš svarbiausių ir labiausiai įtraukiančių žaidimo dalių – strateginės mūšių simuliacijos Kovų kelias – leis įsijausti į tuometinio kario kasdienybę ir atsidurti Alytaus, Kėdainių ir kituose kovų laukuose. Kiekvieną mūšio scenarijų lydės efektingi ir kiekvieno mūšio kontekstą pristatantys animaciniai vaizdo siužetai.
Kaip teigia KTU IF dėstytojų ir studentų komanda – doc. Tomas Blažauskas, Andrius Paulauskas, Aurimas Gečas ir kiti – kuriant tokį žaidimą buvo norima, kad žaidėjai įsijaustų ir būtų įtraukti į žaidimo veiksmą, todėl žaidime atsirado dvimatės bei trimatės grafikos elementai. „Sukūrėme daug modelių, kuriais imitavome mūšio lauko būstinę, bunkerį, iš kurio žaidėjas gali pasiekti visas programėlės funkcijas – ar tai būtų enciklopedija, laiko juosta, technikos parkas ar mūšių scenarijai. Pati įdomiausia imituojamos erdvės dalis yra būtent scenarijai – žaidėjams per senovinį projektorių pateikiamas mūšio istorinis kontekstas lyg tai būtų užduoties apibendrinimas, o po to žaidėjai, kaip mūšio strategai, valdo savo pajėgas ant mūšio lauką imituojančios lentos.“ – teigė informatikai.
„Viliamės, kad šis žaidimas padės geriau pažinti svarbiausius Nepriklausomybės kovų etapus bei bus puiki pagalba tiek moksleiviams, besiruošiantiems pamokoms, testams ar istorijos egzaminams, tiek suaugusiems, norintiems pagilinti žinias apie praėjusį šimtmetį. Be to, šis karinis-strateginis žaidimas gali būti ir puiki pramoga, norintiems smagiai bei turiningai praleisti laiką. Norime padėkoti Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto komandai, kuri pasistengė, jog šis žaidimas išvystų dienos šviesą ir būtų pasiekiamas kuo didesnei visuomenės daliai.“, – džiaugiasi vienas iš žaidimo bendraautorių muziejininkas Simonas Semenavičius.
Kviečiame visus nemokamai išbandyti šį žaidimą, kurį rasite čia: https://play.google.com/store/apps/details?id=lt.vrlab.neprikovos