Patrulinis kateris „Vytis-1“

Per tą beprotišką gyvenimo skubą nepapasakojame ir neparodome jums daugybės svarbių dalykų.

Katerį „Vytis-1“ ekspozicijos lankytojai pamato kiekvienos ekskursijos metu. Tie, kas lankėsi anksčiau, nuolat matydavo jį uždengtą restauracijai ir tvarkomą. Kas lankėsi neseniai, jau matė jį restauruotą. Bet lankytojai nepamato, kaip viskas atrodo viršuje ir viduje. Vienoje iš nuotraukų galite matyti, kokios būklės kateris buvo prieš restauraciją.

Tai štai kaip viskas atrodo dabar.

Atkurtose Lietuvos karinėse jūrų pajėgose buvo naudojami du tokie sovietiniai „Projekt 371U“ modelio kateriai. Jie greičiausiai buvo pagaminti XX a. 7-8 deš. ir Lietuvos karinėse jūrų pajėgose buvo pakrikštyti „Vytis-1“ ir „Vytis-2“ vardais.

1992-1994 m. „Vytis-1“ kartu su kitais kateriais buvo naudojamas Klaipėdos uosto apsaugai ir kontrolei sustiprinti. Teko girdėti istorijų, jog kartu su pasieniečiais šiuo kateriu buvo plaukiama saugoti jūros sienos su Kaliningrado sritimi.

1994 m. „Vytis-1“ buvo perduotas Krašto apsaugos savanorių pajėgų 3-osios rinktinės Jūrų kuopai. Kateryje tarnavo 2 profesinės karo tarnybos jūreiviai ir 22 kariai – savanoriai. Įgula nuolat dalyvaudavo būrio mokymuose Kuršių mariose. „Vytis-1“ porą kartu Nemunu yra nuplaukęs iki Kauno ir atgal.

2003 m. pabaigoje kateris buvo iškeltas į krantą remontui ir daugiau niekada nebebuvo naudojamas pagal paskirtį.

2009 m. „Vytis-1“ buvo perduotas Vytauto Didžiojo karo muziejui.

„Vytis-1“ kokpite telpa 4 įgulos nariai ir dar 11 žmonių gali plaukti salone. Tokius 12,6 m ilgio katerius varo 150 AG dyzelinis variklis, leidžiantis išvystyti maksimalų 13-14 mazgų greitį (apie 24-25 km/h). Esant bangavimui iki 5 balų, pilnu baku „Vytis-1“ galėjo įveikti iki 75 jūrmylių (apie 139 km).