Vikšrinis vilkikas ATS-59G

Vikšrinis vilkikas ATS-59G skirtas tempti priekabas, pervežti žmones ir krovinius. Lietuvos kariuomenėje tokie vilkikai buvo naudojami nuo 1993 metų.

Šis jau eksponatu tapęs vilkikas pagamintas 1973 m. Lenkijoje. Vilkiką 1996 m. iš Tauragės „Geležinio Vilko“ motorizuotojo pėstininkų bataliono perėmė tuometinis Kunigaikščio Vaidoto tiesioginės paramos logistikos batalionas (dabartinis Kunigaikščio Vaidoto mechanizuotasis pėstininkų batalionas). 2005 m. kovo mėn. 22 d. vilkikas buvo nurašytas ir 2008 m. rugsėjo mėn. 8 d. perduotas Vytauto Didžiojo karo muziejui.

Senesnio modelio vilkikai ATS-59 buvo pradėti gaminti 1959 m. Sovietų Sąjungoje Kurgano mašinų gamykloje. Ankštoje kabinoje tilpo tik du kariai, tad siekiant užtikrinti karių pervežimo saugumą ir patogumą 1962 m. pradėtas projektuoti modelis ATS-59G. Jis buvo gaminamas nuo 1969 m. Lenkijoje, Gliwico mechanikos gamykloje „Labedy“, kadangi nuo 1966 m. Kurgano mašinų gamykloje buvo pradėtos gaminti pėstininkų kovos mašinos BMP-1. Atnaujinto modelio kabinoje tilpo 6 kariai (4 priekinėje sėdynėje, 2 atlenkiamose galinėse), joje įrengta galingesnė šildymo sistema, kabina hermetizuota, specialaus kompresoriaus pagalba kabinoje buvo galima sukurti perteklinį slėgį, apsaugantį karius nuo radiacinio ir cheminio užterštumo. Vilkiko kėbule galima pervežti 12 karių arba 3000 kg. krovinį.   

Sovietinėje kariuomenėje ATS-59G dažniausiai buvo naudojamas artilerijos ir zenitiniuose daliniuose kur tempdavo 130 mm patrankas M-46 arba 100 mm zenitinius pabūklus KS-19. Vilkikas ATS-59G buvo gaminamas iki 1980 m.

Pagrindiniai techniniai duomenys:
masė 13 750 kg;
tempiamos priekabos masė – iki  18 000 kg;
variklis dyzelinis, 12 cilindrų A-650G (tanko T-55 variklio modifikacija), galia 221 kW (300AG);
maksimalus greitis 45 km/val.
vidutinis kuro sunaudojimas 152 litrai 100-ui kilometrų;
su pilnu baku nuvažiuojama 500 km.