Kviečiame į Vytauto Didžiojo karo muziejaus automobilių parodą

Gruodžio 10-oji – svarbi diena vairuotojams ir automobilių mylėtojams.

Būtent šią dieną prieš 130 metų, 1894-aisiais, Paryžiuje buvo pademonstruoti keturių gamintojų automobiliai. Techniškai tai buvo pirmąja pasaulyje automobilių paroda. Po ketverių metų Prancūzijos automobilių pramonės pionierius markizas Jules-Albert de Dion  (1856-1946) vietoj to renginio pradėjo organizuoti „Salon de l’Automobile de Paris“.

Laikui bėgant renginys virto Paryžiaus automobilių paroda – pasaulyje puikiai žinomu vienu svarbiausių kasmetinių automobilių renginių, kasmet aplankomų daugiau nei milijono lankytojų. Čia pristatomi ne tik naujausi modeliai, bet ir ateities automobilių prototipai ir koncepcijos.

Gražios sukakties mes čia pat organizuojame Vytauto Didžiojo karo muziejaus automobilių (ir sunkesnės karinės technikos) parodą ir kviečiame pasigrožėti automobilių nuotraukomis iš muziejaus rinkinių.

Grupė Lietuvos kariuomenės karių Klaipėdoje prie „Berlyno“ viešbučio, 1923 m.
Lietuvos kariuomenės Autobataliono Mokomosios kuopos kariai, 1923 m.
1920 m.
Lietuvos kariuomenės I-ojo atskirojo lazareto ambulatorija, 1923 m.
Prie lėktuvo aerodrome stovi Lietuvos pašto lengvasis automobilis, 1932 m.
Lietuvos kariuomenės šarvuoti automobiliai kelyje, 1920 m.
Tauragės karo komendantas mjr. Antanas Stapulionis (1893–1978) automobilyje, XX a. 3 deš.
Raitelis su žirgu šoka per automobilį, XX a. 3 – 4 deš.
Vytauto Didžiojo karo muziejuje eksponuojamas 1917 m. „Dodge Four“
Lietuvos kariuomenės Autobataliono Mokomosios kuopos kariai lengvuosiuose automobiliuose, 1923 m.
Lietuvos karo atašė Vokietijoje plk. Kazys Škirpa su Švedijos karo atašė automobilyje, apie 1930 m.
Lietuvos Respublikos ir Vokietijos kariuomenių karininkai rengiasi vykti automobiliu, 1928 m.
Lietuvos Respublikos ir Vokietijos kariuomenių karininkai prie automobilio šalia Aukštųjų karininkų kursų pastato, 1928 m.
Lietuvos ir Latvijos valstybių pareigūnus atvežę automobiliai, 1936-1938 m.
Lietuvos kariuomenės karininkai ir civiliai automobilyje, 1931–1934 m.
Prie vyriausybinių automobilių, XX a. 4 deš.
Lietuvos kariuomenės Autorinktinės lengvasis automobilis „FORD“ Nr. 9 ir du kariai, 1934-1940 m.
Lietuvos kariuomenės Autorinktinės sunkvežimiai, 1934-1940 m.
Lietuvos kariuomenės Autorinktinės lengvasis automobilis „FORD“ ir du puskarininkiai, XX a. 4 deš.
Lietuvos kariuomenės Autorinktinės vairuotojas prie lengvojo automobilio, 1936 m.
Vokietijos kariuomenės karininkas su vairuotoju automobilyje, 1915 m.
Lietuvos kariuomenės atstovai Kretingos geležinkelio stotyje, 1919-1920 m.
Karo aviacijos vadas gen. ltn. Juozas Kraucevičius (1879-1964) pasitinka svečius, 1926 m.
Lietuvos kariuomenės šarvuotis „Landsverk 181“, 1938 m.
Lietuvos kariuomenės kariai prie „Daimler“ šarvuočio „Perkūnas“, 1920 m.
Lietuvos kariuomenės šarvuoto traukinio „Kęstutis“ garvežys, XX a. 3 deš.
Lietuvos kariuomenės šarvuotieji automobiliai, 1922 m. Pirmas iš kairės „Daimler“ šarvuotis „Savanoris“, antras – „Daimler“ gamintas „Aras“, trečias – „Fiat“ gamintas „Žaibas“
Lietuvos kariuomenės šarvuotas automobilis „Žaibas“, XX a. 4 deš.
Lietuvos kariuomenės tankas „Kerštas“, 1928 m.
Lietuvos kariuomenės lengvasis tankas „Vicker Corden Loyd M1933“, 1938 m.